Sunday, May 2, 2010

akhirnya....

akhirnya, selesai suda pengajian aku kat UTHM...mcm x caya je dah 3 tahun aku belajar kat cni.....macam2 pengalaman yang aku alami sepanjang duduk kat parit raja nie..ade yang happy dan ada yang sedih....dlu ms mula2 nak masuk UTHM, dengar jer 3 thn rs, mak aii...lame gile.....tp itulah dinamakan masa...masa berjalan dengan pantas...tup tup je dah habis 3 tahun...

nak dicerita pengalaman sepanjang kat cni, mmg banyak..banyak sangat..sampai x tau nak cerita yang mane dulu....tapi yg paling banyak adalah pengalaman sem 1 dan sem 2....teringat ms mula2 masuk..naik bus tp tersesat dalam U....padahal kelas dekat je ngn asrama..tp pegi nun di pintu masuk U..ape lagi..terpaksa menapak jalan ke kelas ....dah lah menapak, dengan selamba nya masuk asrama budak lelaki...mana lah kami tau kan..padahal sebelum ni asrama budak pompuan...nasib lah makcik yg bersihkan asrama 2 bgtau itu asrama lelaki..kalo x sure redah je..hahahaha.....

disebabkan peristiwa sesat 2, aku x naik bus lagi...1 seorang member bawa kete....so, kami berhimpit2 naik kete kancil..cube bayangkan erk, 6 org masuk sebijik kncil...nasiblah kami ni slim2 orangnya..hahahahah.....start dari situ, kemana2 naik kancil sramai 6 org....then, aku bw motor 'ego'ku...tp motor just bw tuk gi kelas mandarin malam je atau nak ke pasar malam...tp, jalan sane x macam jalan kat melaka...lori yg mcm tranformer 2 punyelah laju...macam nak berlumbe2 lak ngn kenderaan lain..bengong betul..dah lah besar, cuak aku kalo dok tepi die...mcm rasa nak terbang je motor....

dengan alasan yg byk tranformer kat area sane, aku pun mintak lah simpati mama dan ayah aku....akhirnya, dapatlah sebiji kancil...hahaha....walaupun aku x pro bw kete, tp dok kat parit raja terus jadi pro...sebab orang2 kat sane bawa kete mcam hape je.....so, ikutlah rentak sehati berdansa mereka....hehehehe.....

tentang kawan2 lak, mmg lah ok....kadang2 ade jugak yg ok...tp sape lah kite nak mengharapkan sume orang perfect...sedangkan aku pun x perfect..... ade lah someone cakap mcm2 pasal aku...walaupun aku tau dari org lain, tp xpelah..maybe ade hikmah disebaliknya....hanya aku dan die yang tahu hal sbenarnya...tapi oklah, sekadang sume dah ok blik....so, aku pun mls nak pnjng2 kan or ape2...benda dah berlalu, biarkan berlalu...usah diungkit2..(wah, ayat pasrah nampakny..hehehe).....

sebenarnya banyak lagi pengalaman aku kat UTHM...tp rsnya x larat nak cite..penat dowh...hahaha....pape pun aku happy jumpe ngn korang sume....korang mmg beshh...i will miss u all......hopefully, one day kite akan berjumpe..insyaallah...aku doakan korang sume berjaya dalam malayari hidup ini....

No comments:

Post a Comment